Uszkodzenie dysku WD3200FB-00KFA0 Firmware 08.05J08 z typowymi objawami i uważane przez niektóre firmy data recovery jako uszkodzenie głowic !!!
Nasza weryfikacja wykonana 12 grudnia 2008 roku potwierdziła szansę na odzyskanie danych z tego nośnika. Podjęliśmy się próby odzyskania danych przy pomocy karty PC3000 UDMA i oprogramowania w ver.4.13
Dysk przed Nowym Rokiem 2008 został zwrócony klientowi z odzyskanymi danymi w 100%.
W styczniu ponownie poprosiliśmy klienta o udostępnienie tego dysku żebym móc jeszcze raz sprawdzić i spróbować procedury odzyskiwania danych oraz wykonania dokumentacji fotograficznej w celu udostępnienia jej na naszej stronie internetowej. Miało to na celu potwierdzić nasze dotychczasowe badania laboratoryjne oraz dopracować opracowaną przez nasz zespół technikę odzyskiwania danych dysków Western Digital z uszkodzonymi modułami SA. Jest to opracowana przez naszych techników unikalna na skalę światową procedura odzykiwania danych z dysków WD 3,5 cala posiadajacą typową usterkę Strefy Serwisowej. Po wprowadzeniu na rynek sprzedaży serii WD Green, Blue oraz Black jest to najbardziej znana usterka producenta tych dysków twardych. Po wyłączeniu zasilania okazało się że dysk wrócił do stanu z przed odzyskiwania danych.
DIAGNOZA USZKODZENIA DYSKU WYKAZAŁA:
Brak reakcji podczas detekcji - dysk "wisi" w BIOS-ie i nie jest prawidłowo rozpoznawalny.
Dysk wydaje cykliczne stuki i robi silnik STOP. Po kilku sekundach następuje kolejny cykl stukania i kolejne wyłączenie silnika napędu talerzy. Nośnik wykazywał podwyższoną temperaturę :) Brak wizualnych oznak uszkodzenia PCB. Podkładka izolacyjna między elektroniką a obudową bez oznak przebarwienia lub przegrzania.
Nie zaobserwowaliśmy żadnych podejrzanych śladów na obudowie zewnętrznej a rozmowa z właścicielem potwierdziła że dysk nie uległ uszkodzeniu typu: upadek czy uderzenie.
PO INSTALACJI W PC3000 UDMA
Nie podaje ID oraz nie jest automatycznie rozpoznawana rodzina WD.
Ustawienie: rodzina BUCCANEER
Tryb ustawienia: ręczny.
Foto podłączonego dysku do pierwszego kanału karty PC3000 UDMA.
Foto dysku po nieudanej rekalibracji głowic.
Foto: dysk nie skalibrowany, stuka głowicami, błąd odczytu Strefy Serwisowej oraz wykonanie przez dysk procedury: silnik STOP!
Foto: dysk dalej wykazuje uszkodzenia SA ale przestał stukać głowicami.
Foto: dysk ustabilizowany ale dalej nie odczytuje ID, nr seryjnego, mapowania głowic i strefy serwisowej
- zgłasza się jako: WDC ROM MODEL-BUCCANER
Foto: Ustawienie ID dysk już zostało poprawione, dysk zgłasza się poprawnie i rekalibruje głowice
Foto: Kilka zabiegów dalej ....... dysk wrócił do prawidłowej pracy.
I co widzimy ?
W programie karty PC3000UDMA Data Extractor mamy nasze upragnione dane!
Gotowe !!! Dane zostały odzyskane w 100 %.
Oczywiście w przypadku uszkodzenia głowic odzyskanie danych było by w ten sposób niemożliwe. Konieczna była by wymiana uszkodzonych głowic.
Ale to było uszkodzenie strefy serwisowej SA dysku.
Do tego przypadek był bardzo złożony i trudny do wykonania ale udało się i to ze skutkiem pozytywnym w 100%. Nasza opracowana procedura odzyskiwania danych z uszkodzeń Strefy Serwisowej dysków WD od tamtego czasu do chwili obecnej jest podstawową procedurą umożliwiającą przywrócenie dostępu do utraconych danych naszych klientów.
W tym przedstawionym przypadku wszystkie dane klienta zostały odzyskane.
Dysk ponownie po odłączeniu zasilania utracił zdolność do normalnej pracy, ale chodziło nie o naprawę dysku tylko o dane na nim zapisane.
Przeczytaj pozostałe studium przypadków
Zadzwoń i bezpłatnie skonsultuj swój problem
tel. 692 106 189 - czynny 24h/7dni
Zadzwoń i poproś o rozmowę z technikiem.
Poradzimy Ci jak postępować a być może
uda się rozwiązać problem przez telefon.
Jeśli masz dodatkowe pytania - kliknij tutaj i skonsultuj się z nami
Oferta
Procedura
Firma
Ram-serwis Odzyskiwanie Danych specjalizuje się w usłudze
profesjonalnego odzyskiwania danych. Podstawą naszej oferty jest odzyskiwanie
utraconych danych z uszkodzonych dysków twardych
oraz innych nośników danych tj. dyski
twarde, SSD, karty pamięci, SIM, pendrive, dyktafony itp. W naszej firmie pracują
specjaliści posiadający ogromną wiedzę w tej dziedzinie, którzy
kochają to co
robią i starają się pomóc każdemu z naszych klientów. Mamy świadomość że utrata
ważnych danych jest dla naszych klientów poważnym problemem. Są to czasami
zdjęcia dziecka
począwszy do narodzin lub zdjęcia z wakacji które już się nie
powtórzą. Mogą to być również ważne dokumenty np. firmowe. Dlatego robimy
wszystko co w naszej mocy aby zobaczyć uśmiech
zadowolonego klienta. Naszym
mottem jest "KLIENT JEST NASZYM PRZYJACIELEM....", czego dowodem są liczne
rekomendacje i podziękowania jakie otrzymaliśmy od naszych klientów.
Nasze
laboratorium odzyskiwania danych wyposażone jest w sprzęt z najwyższej półki
jaki jest w tej chwili dostępny. Posiadamy komorę laminarną (bez pyłową)
pozwalającą na bezpieczne otwarcie
i pracę na otwartych nośnika danych. Jesteśmy
oficjalnym partnerem firmy Western Digital oraz Seagate. Nasi klienci mogą
liczyć z naszej strony na pełen profesjonalizm pod względem
technicznym, pod
względem kontaktu z klientem a co najważniejsze poufności danych która dla
naszych klientów jest bardzo ważna. Na naszej stronie internetowej www.ram-serwis.pl znajdziecie
Państwo między innymi cennik naszych usług,
szczegółowe opisy różnych awarii nośników danych i wiele cennych rad dotyczących
obsługi sprzętu komputerowego.
Jeśli macie Państwo problem z nośnikami danych,
serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszych usług, a wasz problem zostanie szybko
rozwiązany.
Motto: Jeden bajt wart sto słów a jeden plik może być
bezcenny...
Ver. SRS.L25s