Foto: widoczne dwie głowice dysku z czterech jakie powinny być zainstalowane fabrycznie – widok parkuru dysku.
Foto: widoczne dwie głowice dysku z czterech jakie powinny być zainstalowane fabrycznie (widok z góry).
Weryfikacja uszkodzenia dysku.
Z uwagi na rodzaj zlecenia (weryfikacja otwartego dysku twardego w innym Laboratorium) oraz z powodu podmienienia na inne głowice niż fabrycznie zainstalowane weryfikacja musiała być przeprowadzona kilkukrotnie w celu sprawdzenia czy inne elementy dysku twardego nie zostały zmienione oraz czy w dysku nie znajdują się inne ciała obce. Udało nam się ustalić rzeczywistą ilość głowic (spotkaliśmy się z takim samym dyskiem z zainstalowanymi 3 głowicami) dokładne ustawienia dysku oraz wszystkie niezbędne cechy rodziny dysku potrzebne do ustalenia danych dawcy głowic.
Akceptacja Zlecenia.
Z uwagi na akceptację zlecenia odzyskiwania danych z uszkodzonego dysku Samsung HN-M101MBB/AV1 przez naszego klienta, uruchomiliśmy procedurę poszukiwania dawcy głowic.
Tego samego dnia w naszym laboratorium trwały już testy dysku dawcy głowic. Udało nam się zakupić taki dysk. Po kilku godzinach został on nam dostarczony przez firmę kurierską. Testy dysku dawcy głowic wraz z kopiami Strefy Serwisowej SA, ROM-u i wszelkich innych potrzebnych danych zakończyły się w ciągu dwóch godzin. Byliśmy gotowi do wymiany głowic.
Foto: Dawca głowic oraz dysk klienta w komorze laminarnej gotowe do wymiany uszkodzonych głowic.
Zakończenie zlecenia odzyskiwania danych.
Wymieniliśmy głowice w dysku. Kolejny etap to wykonane pełnej kopii sektorowej 1:1 i odbudowy logicznej struktury danych. Wynikiem tego działania uzyskaliśmy dostęp do danych naszego klienta wgranych tam przez awarią nośnika.
Udało nam się odzyskać 100% danych jakie były zapisane na tym dysku.